En af de smarteste ting, virksomhedsejere kan gøre for sin egen modebutik, er at tage sig tid til at udvikle en marketingplan, der vil adskille dem fra konkurrenterne.
Her er 8 markedsføringskampagneideer, der kan hjælpe din herremode butik med at få en salgseffekt:
1. Partner med andre virksomheder.
Der er styrke i antallet, når man konkurrerer mod store virksomheder om salg og kundeloyalitet. Det giver mening at netværke med andre lokale små virksomheder for at øge din marketingkraft. Slå dig sammen med nogle få virksomheder for at sprede omkostningerne ved annoncering for at nå ud til flere mennesker.
Tænk på at promovere dine produkter med kompatible lokale virksomheder. Et eksempel er, at din modebutik, kan samarbejde med en caféejer for at tilbyde ‘køb en, få en gratis’ kaffe til alle, der producerer en kvittering fra din butik. Til gengæld tilbyder du kaffebarens kunder rabat i din butik.
2. Arbejd med en velgørenhedsorganisation.
Partnerskaber er vigtige og bør indgå i din butiks marketingkampagne. Da 91 % af forbrugerne ønsker produkter og tjenester, de bruger til at støtte en sag, bør du overveje at inkludere et element af at give tilbage i din marketingkampagne. Sørg for at finde en måde at inkludere dine kunder i din velgørende indsats.
3. Sæt et arrangement på.
At være vært for en begivenhed i din butik er en fantastisk måde at fremme brandbevidsthed og engagere sig med dine kunder. Et veludført arrangement er en stor kilde til omtale og kundeerhvervelse for virksomheder – og det behøver ikke at bryde banken for at være effektiv. Tilbyd billige lækkerier, som småkager, og placer dine småkager strategiske steder – som i nærheden af nedsatte varer eller gavekort – for at fange øjet. Som en lille butik er det sandsynligt, at du lagerfører ting, som de store butikker ikke fører, så gør dine usædvanlige og unikke stykker foran og i centrum for at fange kundernes opmærksomhed.
4. Opret en videokampagne.
Videoer af dine varer på YouTube kan hjælpe med at promovere din forretning og dit brand. Fremvis nye produkter, byd på tutorials og tal om relevante (og interessante) ting, der foregår i din branche. Opret indhold, der er nyttigt for dit publikum, f.eks. instruktionsvideoer for at hjælpe med at forstå hvad herremode går ud på.
5. Opret en give-away.
Brug sociale medier til at lave konkurrencer. Brug værktøjer, der hjælper med oprettelsen af quizzer, konkurrencer, lodtrækninger og kuponer på sociale medier. De fleste værktøjer har færdige skabeloner, som du kan mærke med din virksomheds farver og logo.
Bed brugere af sociale medier om at angive deres e-mailadresse for at få chancen for at vinde en præmie.
6. Planlæg en e-mail-kampagne.
E-mail marketing kampagner giver dig mulighed for at opbygge en forbindelse med dine kunder, hvilket igen øger sandsynligheden for at skabe salg. Hvis du ikke har startet en e-mail-liste, er der mange software som tilbyder gratis planer, indtil du når et vist antal abonnenter.
7. Brug sociale medier.
Uanset om du laver gaveguider, lodtrækninger eller ethvert andet tilbud, bør du inkludere en plan for at bruge sociale medier til at få budskabet ud.
De sociale mediekanaler, du bruger, afhænger af, hvor dine målkunder hænger ud, selvom Facebook ser ud til at være den mest populære platform for små virksomheder. Hvis dine kunder bruger Instagram mere regelmæssigt, hvorfor så ikke starte en hashtag-kampagne omkring dine tilbud?
8. Invester i professionel hjemmeside og annoncer.
Øg din eksponering ved at bruge online tilstedeværelse som en professionel hjemmeside. Med en hjemmeside kan du derefter nemt oprette betalte sociale medier annoncer, som Facebook-annoncer, eller søgemaskineannoncer som Googles pay-per-click. Online annoncer giver dig mulighed for at målrette dit handelsområde, så din virksomhed bliver eksponeret for de rigtige mennesker. Køb hjemmeside.